27 e wandeldag ruitelan naar Alto do poio - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 27 e wandeldag ruitelan naar Alto do poio - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

27 e wandeldag ruitelan naar Alto do poio

Door: martijn Vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

06 Februari 2020 | Spanje, Hospital de Órbigo

vanmorgen werden we gewekt met ave maria dat is wel bijzonder wakker worden als je gewekt word met muziek.
het ontbijt stond klaar voor ons en konden met echte ontspannende klanken als santi asa asantie en over naar engelstalig ons ontbijt tot ons nemen.
na het ontbijt even de rekening betaald slapen avond et3en en ontbijd samen goed voor en bedrag van E 16,00 en een fooi van 2,00.
even mijn tas klaar gaan maken.
toen schoenen aan tas op de rug en afscheid genomen .
buiten mijn navigatie aangezet spoor aangeklikt en de tripteller op nul.
en toen begon het avontuur .
eerste 3 kilometer weg en toen kwam de caminosplitsing voor de voetganger (links) of fietser(rechtdoor).
2015 ben ik over de weg naar la faba gelopen en de zelfde dag ter4ug naar de albergue.
Eerlijk hier begon voor mij echt de camino!
ik de voetgangers camino op .
eerste 100 meter was het nog mooi wandelpad maar toen kwam het eerste klimmetje met diep wegesleten door water ontstane spleten.
en werd het tactische klimmen eerst de wandelstok en dan een voet toen de ander en zo kwam ik op het eerste stukje boven beetje plat dat ik weer op adem kon komen.
toen een goeie 300 meter verder op de 1e omgevallen boom hier kon ik nog gemakkelijk overstappen en toen ging het weer omhoog en een bocht naar links en daar lag de volgende deze heeft eerst op neen rotsplaat geleefd maar met alle regen van de laatste tijd is hij met de rotsplaat en al naar beneden gegleden en op het pad tot stil komen te liggen.
net aan de linkerkant in de kroon was een door gangetje van 1,70 hoog en 80 cm breed.
daar door geklommen en even later kwam ik in la faba aan rond gekeken voor een bar maar niks open.
doorgelopen bij het volgend dorpje stond een drinkautomaat 1 euro er in en de gok nemen dat ie werkt .
ik druk op de cola en even later boing ligt mijn blikje cola in de uitgifte vak.
blikje gepakt en door gelopen de eerste bar van het dorp staat een rugzak bij de deur dat is weer een geluk deze was wel open .
naar binnen gegaan en een maltijdje van een chorizo worst met gebakken eieren met pata tas besteld en genuttigd.
daar na door naar o cebreire gelopen de paden gingen langzaam naar boven berg op en weinig vlak om op adem te komen en na 3 kilometer bereik ik o cebreire aan even rond gekeken en foto s geschoten ik herkende er niks van .
maar dat is ook niet gek 2015 lag er 1 meter sneeuw de deur van het cafeetje vrij gemaakt.
en nu alles zomers groen cafeetje naar binnen gelopen en zag meteen weer een decuvieu van die dag van 5 jaar terug een cola besteld en kreeg een klein kommetje soep toe geschoven.
toen ik wou vertrekken kwam cindy samen met dana binnen ik moest nog afreken dus heb hun drankje ook maar even betaald en toen afscheid genomen en ben ik weer de camino opgelopen .
en dit pad leek wel een achtbaantrack eerst 10 meter omhoog klimmen en toen bijna steil 5 meter naar beneden en toen weer 5 meter omhoog een bocht naar links dan weer 3 meter steil naar beneden toen weer 6 meter omhoog en een laatste afdaling steil naar beneden van 7 meter en toen kreeg ik even rust vlakke wandel paden en een klein klimmetje een dorp door en weer een kleine achtbaan track kwam ik bij een aller aardigst kerkje aan .(sommige kerkjes hebben een handgreep hangen en kun je de kerk bel luiden)nou ik als (kwaaijong)ook maar even belletje geluid en door gelopen en he3t laatste klimmetje naar mijn eindbestemming voor vandaag.
boven aangekomen de volgende verrassing de slaapplaats van vanacht .
was ook onze slaapplaats in 2015 toen we een slaapplaats zochten maar eignlijk niet ope3n was toen bijna helemaal ingepakt in de sneeuw.
en nu sliepen we met zijn allen in de slaapzaal achter het cafe savonds om 19:00 was het eten gereed .
om 20:45 voldaan van eten naar bed gegaan .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

m.c.a

Brabander , hovenier geniet van het buiten zijn lekker in de natuur.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 17398

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 24 Februari 2020

Camino de frances (2020)

07 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Winter camino (2015)

Landen bezocht: