16 E wandeldag Carrión de los Condes naar ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 16 E wandeldag Carrión de los Condes naar ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

16 E wandeldag Carrión de los Condes naar ledigos

Door: martijn Vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

26 Januari 2020 | Spanje, Ledigos

Na een goede nachtrust buiten de slaapzaal in het voorvertrek van de slaapzaal op de grond opgestaan en aan gekleed toen rustig ontbeten .
Na ontbijt tas uit de slaapzaal gehaald en mijn slaapzak die ik op mijn bed had gelegd en in het voorvertrek in gepakt en naar beneden.
Samen met de 2 duitse dames aan gelopen en zo door dichte tot zeer dichte mist kwamen we aan bij de eerste kroeg even een kop koffie genuttigd en toen klaarde het op .
We liepen na de koffie ieders eigen tempo en zo kwam ik als 2e aan bij de albergue aangemeld en de barmedewerkster liet mij de slaapzaal zien en vertok terug naar de bar.
Slaapzaal was in een woning aan de bar vast en had eigen woonkamer met openhaard en zitgelegenheid boven de stapelbedden .
Bed uitgezocht en even gaan liggen tegen 17:30 naar beneden gelopen en de bar binnen gegaan de beide dames zaten daar aan geschoven en gezellig avondje van maken.
Om 19:00 was er eten en toen begon het gegriezel.
Stokbrood in het mandje leek wel van donderdag en een fles water.
Voorgerechht leek in magnetron opgewarmd schaal heet en de witte bonen met worst lauw tot koud.
2e gang iets wat door moest gaan als geroosterd lam met gebakken aardappels ik nam een hap van de lam en was koud dus ober geroepen en terug gestuurd .
Kreeg zelfd bord met gruwel terug nu wel heet de 2e stuk geprobeerd maar dat was nog slechter en bij de eerste hap een sliert spier en vet ik was er klaar mee en deed mijn servet erop met bestek en wachtte op de 3e gang .
Beacon of heaven stond er op de menukaart.
Ik kreeg 2 koude stoofappels met opgeklopte melk wat doormoest gaan als slagroom.
Ik stak mijn lepel er in en dacht oh mijn god.
Leek wel of de appels donderdag bereid waren en lagen te wachten op bevreiding.
En bij mijn mede tafel genoten hadden allemaal wat anders en dat was niet veel beter.
Opggestaan tafelgenoten hebben hun maaltijd betaald en ik ben weggelopen .
Maaltijd koste €12,00 !!
Naar ons verblijf van vannacht en na een gezellig avondje bij ons in de woonkamer naar bed gegaan.

  • 28 Januari 2020 - 13:39

    Alie:

    Nou dat was dan je gruwelijke maaltijddagje

  • 28 Januari 2020 - 17:33

    Loek:

    Tja. Valt effe tegen als je na zo,n wandeldag toe bent aan een lekker stukje eten en je krijgt dan de supermaaltijd van opa Magnetron... Denk maar zo. Morgen zal het beter zijn...
    Succes.

Tags: Gruwelmaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

m.c.a

Brabander , hovenier geniet van het buiten zijn lekker in de natuur.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 17404

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 24 Februari 2020

Camino de frances (2020)

07 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Winter camino (2015)

Landen bezocht: