24e wandeldag manjarin naar ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 24e wandeldag manjarin naar ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

24e wandeldag manjarin naar ponferrada

Door: martijn Vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

03 Februari 2020 | Spanje, Ponferrada

Na een goede nachtrust en goed ontbijt tas gepakt en nog bkijven buurten toch maar om 11:30 eindelijk aangewandeld.
Tegen 12:30 zag ik een bordje van een bar die open was dat gevolgd en even een middag/avondmaaltijd genomen.
Toen weer de route zoeken 1e poging de drukke province weg.
2e poging een pad er langs na 200 meter gleed ik uit toen maar navigatie raadplegen.
Zat ik nog verkeerd 500meter terug en de straat voor het kerkje er in en zat weer op de route .
Maar deze route was ook trickie met al die los liggende stenen en berg afwaarts en dan soms de rotskammen spekglad.
Na veel geduld de bospaden rotspaden en waterolekken kwam ik bij een dorpje 7 kilometers voor pobferrada aan kop koffie besteld in een barretje en daarna de laatste kilometers gewandeld in pobferrada aangekomen de albergue zoeken zet telefoon aan 20%batterij vlug opzoeken ik zie net welke er open is en uit ging mijn telefoon.
Eerste instantie de pijlen gevolgd trappen af bij een winkeltje nog maals gevraagd .
Kon ik die trappen weer naar boven klauteren.
Pfff om 19:45 eindelijk de abergue binnen stappen even relaxt 5 minuten toen ingeschreven en mijn mede pelgrims begroet en 1 zijn handschoenen terug gegeven die hij vergeten was in manarin .
Toen al mijn kleding uit en jogging pak aan en de rest gauw in de wasmachine en nu douchen en mijn dagverslagen bij werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

m.c.a

Brabander , hovenier geniet van het buiten zijn lekker in de natuur.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 17332

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 24 Februari 2020

Camino de frances (2020)

07 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Winter camino (2015)

Landen bezocht: