begin camino 1e reisdag sjdpdp-hut pyreneeen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu begin camino 1e reisdag sjdpdp-hut pyreneeen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

begin camino 1e reisdag sjdpdp-hut pyreneeen

Door: martijn vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

09 Januari 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

07:00 opgestaan gedoucht tas gepakt.
07:30 ontbijt
08:30 vertrokken met 2dames bij de slaapplek.
08:45 afscheid genomen hun gaan via de groene route en ik de Rode .
09:00 ik begin mij af te vragen waar begin ik aan .
Zie fotomap.
16:00 loop langs steen gebouwdje en loop rustig verder naar boven.
16:30 begint mistig te worden ik besluit terug te lopen naar het gebouwdje.
17:00 kom aan bij het gebouwdje eens kijken of ik het vuur aan krijg
17:15 nee lukt niet hout is te vochtig dan maar geen vuur.
17:45 op de stenentafel matje en slaapzak neergelegd .
18:00 nog even buiten in de frisse avond genieten van de pyreneeën.
18:45 doe de deur dicht en baricadeer hem met mijn wandelstok.
18:50 duik in mijn slaapzak en ga maar slapen.

  • 11 Januari 2015 - 23:10

    Ilona Schouten:

    zo je reis is begonnen. wat de groene en rode route is weet ik niet. ga je over de pyreneen? Ligt er geen sneeuw. Tja ik denk dat de meeste denken`waar begin ik aan`. Maar gaan de weg ga je genieten. en eer je in santiago bent....... voorzichtig. en neem op tijd een overnachting. want ze zijn niet allemaal geopend id wintermaanden he. rustig aan en je komt er wel. goeie reis! Ik ben jaloers.

  • 15 Januari 2015 - 17:24

    Caminofrans:

    Gij maakt me wel nieuwsgierig. Een beetje wandelaar loopt van SJPdP in 6-7 uur naar Roncesvalles. Ik moet je wel vertellen dat ik een zeer ervaren pelgrim ben! Het is een mooie route die ik in 2012 gedeeltelijk heb gelopen, dit i.v.m. blaren

  • 09 Februari 2015 - 12:40

    Jan Schürmann:

    Met een dikke sneeuwlaag en winterse omstandigheden waren er toch 11 uur nodig om bij de stenen hut te komen. Goed om hier te zijn gebleven. Bij zware mist kan na deze hut de route na de stenen hut uit het oog worden verloren. Daarnaast kan vermoeidheid na 11 uur wandelen hinderlijk worden. En dan met behulp van een isolatiedeken/ geimproviseerde sneeuwhut te overnachten is niet aan te raden..
    Jan

    ps je fotomapje van 9 tot 16 uur heb ik niet kunnhe vinden.
    Hoe laat was je bij Honto, Orison, de bron van Roland? Welke navagatie middelen had je bij je?
    Hand was geweest om triatlon ervaring te hebben....,.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

m.c.a

Brabander , hovenier geniet van het buiten zijn lekker in de natuur.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 17412

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 24 Februari 2020

Camino de frances (2020)

07 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Winter camino (2015)

Landen bezocht: