11E wandeldag villambitza naar atapuerca - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 11E wandeldag villambitza naar atapuerca - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

11E wandeldag villambitza naar atapuerca

Door: martijn Vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

19 Januari 2020 | Spanje, Atapuerca

Om 06:30 vertrokken en op weg naar atapuerca.
We lopen bij de albergue weg met regenen om 07:30 klaart het iets op.
Eerst dorpje kwamen we door om 07:30 niks open dan maar door naar het volgende zo loop ik het bos in en de berg op boven op de berg begint het te sneeuwen en begint het mooi wit te kijken.
Een half uur later klaarde het op en liepen we over modderige bospaden en kwamen naar een mooie lange wandeling aan in het volgende plaatsje aan na 17 kilometer wandelen daar was een bar open en daar naar binnen eerst een kop koffie en toen ook maar een middag maal besteld .
Na de maaltijd even mijn natte soken uitgedaan en drogen aangedaan.
Toen doorgelopen na een kilometer begon de wind aan te trekken tot storm achtig tegen de wind inhangend naar atapuerca gelopen en mijn wandelstok als steunpaal gebruikt en kwam ik om 13:50 aan in het dorp even zoeken naar de albergue om 14:00 gevonden even inschrijven en bed kiezen.
Om 16:00 kwam mees binnen de nederlander die ik in pamplona ontmoet heb.
Even bij zitten buurten en toen in het voorhuis van de albergue bij de kachel gaan zitten om 17:30 naar de bar gegaan voor een kop koffie en daar verder bij zitten buurten met de 3 dames erbij om 18:00 gaan eten en daarna rustig terug en om 21:00 gaan slapen.