29e reisdag ruit3lan > alto do poyo - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 29e reisdag ruit3lan > alto do poyo - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

29e reisdag ruit3lan > alto do poyo

Door: martijn Vilé

Blijf op de hoogte en volg m.c.a

06 Februari 2015 | Spanje, Cebreiro

Na een goede nachtrust en een dag dwalen weer met frisse moed op pad gegaan.
Een half uur onder weg kom ik 3 pelgrims tegen die ook in ruitelan geslapen hebben en de rest lopen van de dag lopen we met zijn vieren.
Aangekomen in pedrafita en de weg naar dicht bijzijnde cafe gevraagd hebben.
Lopen we de stoep op en we worden aangesproken door een verslaggeefster met cameraman.
Na het intervieuw stappen we het cafe binnen en even late4 komen ook de 2 brazilianen binnen die in ruitelan de nacht hadden door gebracht na een goed genomen pauze gaan we weer op weg .
En ik zing vrolijk we zijn er bijna en hoor op eens mijn naam en daar hadnria een andere nederlandse pelgrim die 3 dagen achter mij liep mij ingehaald.
Even voor haar op de foto en weer verder.
Net voor ocebreiro merk ik een klein probleem met mijn water ik wou nippen maar door de vorst en kou was het water in mijn slang en tuitje bevroren.
Aangekomen in ocebreiro een cafe binnen en om een kop soep gevraagd en 1 van ons vroeg of het nieuws aan mocht zo zaten wij met e3n kom soep voor de buis en ja daar waren wij om 15:05 in het nationaal journaal van spanje op televisie.
Na nog even de laatste 10 kilometergelopen bereiken we alto do poyo in de kroeg links van de weg ontmoeten we de brazilianen weer (die waren niet bij ocebreiro gestopt ) die zeiden tegen ons hier kost een bed €20.00 twee naar de overkant van de weg gelopen en gevraagd of die open was.
En kwamen met goed bericht terug is open en kost €6,00 voorhet slapen we met zijn allen alles bij elkaar gepakt en naar de overkant een 50 centimeter sneeuw wal overheen klauteren en bukkend het dafe naar binhen.
Ja er lag 30 centimeter sneeuw voor de deur tassen naar boven gegeten en weer tegen 22:00 lag ik weer in mijn slaapzak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

m.c.a

Brabander , hovenier geniet van het buiten zijn lekker in de natuur.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 17323

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 24 Februari 2020

Camino de frances (2020)

07 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Winter camino (2015)

Landen bezocht: