25e reisdag manjarin > ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu 25e reisdag manjarin > ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van m.c.a Vilé - WaarBenJij.nu

25e reisdag manjarin > ponferrada

Door: martijn vilé

03 Februari 2015 | Spanje, Ponferrada

Nog even over gister en dan het reisverslag van vandaag.
Gister dus mijn nachtrust en uitvalbasis in manjarin gehad en dat was zo als wij dat noemen primitief geen stromend water geen cv geen wc in huis nee voor je grote behoefte buiten door de 30 cm sneeuw heen en een hout hokje met een hout tonnetje de lamp in huis werkte op zonnen energie.
Maar super gastvrij om 17:00 begon ie met pannekoeken bakken en een iets wat op een stoofpotje moest lijken .
Om 20:00 kwamen de borden op de ronde tafel met in het midden een draaischijf daar zette hij de pannenkoeken op en de schaal met de bonen met kip er in en een bord brood en een schaaltje gedroogde worst.
Hij deed er een voor en toen snapte ik deprinciepe tortilias.
De volgende dag vertrek ik naar een kop koffie en een paar biscuits met marmelade en een briefje van vijf in zijn donotivokluisje en bedank hem voor de gastvrijheid.
Ik vertrek met een goed gevoel om 09:00 op weg naar ponferado.
Eerst een laag sneeuw en in de middag klaart het redeljjk op om 16:30 berijk ik de albergue weer een die werkt volgens donotivo aleen hier hamerde ze naar mijn zin daar te veel op dus douchen en slapen.